En vahim sorun

Zavallı kızımız küçük Narin’in neden öldürüldüğü yavaş yavaş netleşiyor. Anne ile amcanın, Narin’in gördüklerine tanıklık etmesini engellemek için öldürdükleri şüphesi güçleniyor.

Hani, “İnşallah bir daha insanlığımızdan utanacağımız tablo ile karşı karşıya gelmeyiz” denilmişti ya… Maalesef öyle “insanlığımızdan utanacağımız bir tablo” ile karşılaşmak üzereyiz!

Bu istisnai bir vahşet, akıl almaz bir alçaklık örneğidir. Fakat genelde toplumuzda hem suç artıyor, yaygınlaşıyor… Hem vahşi örnekler…

Düşünün ki 2 yaşındaki bir bebeğe tecavüz ediliyor, bebeğin vücudu yara bere içinde!.. Bu satırlar yazılırken zavallı bebek yoğun bakımda entübe vaziyetteydi.

Kadın cinayetleri, çocukların cinsel istismarı, maganda terörü ‘ahval-i âdiye’ haline geldi… Nereye gidiyoruz?

SOSYAL DEĞERLERİN AŞINMASI

Ülkemizin önde gelen sosyal bilimcilerinden Prof. Ali Çarkoğlu ve Prof. Ersin Kalaycıoğlu 2010 yılında bir “anomi” açıklaması yapmışlardı.

Sosyolog Durkheim’den beri sosyal bilimler lisanında yer alan anomi… Yani kural tanımazlık, ahlaki ve toplumsal değerlerin aşınması… Suçların yaygınlaşmasından trafik kuralsızlığına kadar… Hele de “cezasızlık” dediğimiz “yapanın yanına kâr kalacağı” düşüncesi, adamını bulunca her şeyin yapılabileceği kanaatinin yaygınlaşması, “torpil”in “liyakat”i katletmesi… Bunların yaygınlaşması hep anomi sorununu işaret ediyor.

Araştırmada “deneklerin %89’unun 50 puan ve üzerinde anomik, yani kurallara uymaz veya önemsemez kimseler olduğu” ortaya çıkmıştı. Hele bir yüzde 39’luk kesim vardı ki, bunlar “yüzde 80’in üzerinde kuralsız” davranıyorlardı.

Suç haline gelince adliyenin alanına giriyor.

Prof. Çarkoğlu ile CNN Türk’teki “Eğrisi Doğrusu” programımda mülakat yapmıştım. Çarkoğlu “bu oranlar çok yüksek, kural tanımaz bir toplum yapımız olduğu gayet rahat söylenebilir” demişti. Programda, tutuklu ve hükümlülerin sayısı 1994’te 38.931 iken Mart 2016’da 187 bin 647’ye çıkmasını, anominin suç boyutundaki artışı olarak konuşmuştuk.

3.5 MİLYON DOSYA

Hatırınızda tutun lütfen; Mart 2016’da tutuklu-hükümlü sayımız 187.647 idi… Bu sayı 31 Ocak 2023’te yaklaşık 350 bin kişiye çıktı ve Avrupa’da birinci olduk! Haber şöyle:

“Lozan Üniversitesi tarafından hazırlanan 2023 yılı cezaevi raporuna göre, Türkiye’de 31 Ocak 2023 itibarıyla 348 bin 265 mahkûm ve tutuklu bulunuyor. Türkiye’yi, İngiltere (90 bin 964), Fransa (72 bin 294) ve Polonya (71 bin 228) takip etti.” (6 Haziran 2024)

Ne haldeyiz, görüyorsunuz.

Adli istatistiklere bakıyorum. Herhangi bir ceza mahkemesinde 2023 yılında ‘sanık’ olarak adliyede dosyası bulunanların sayısı 3.5 milyon!.. Bunların bir kısmı tutuksuz ve beraat edecektir, bir kısmı cezası ertelenecek basit suçların sanığı… Ama “anomi” göstergesi…

Herhangi bir suçtan mahkûm olanların sayısı 2015 yılında 624.388 iken 2023 yılında 867.397’ye çıkmış…

GELECEK NESİLLER?

2023 yılında 315 kadın cinayeti işlendi, 248 kadın şaibeli şekilde öldü.

Çocuk ağır cezasında mahkûm sayısı 2015 yılında 3.631 idi, 2023’te 5.246’ya çıktı…

2023 yılında “cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar”dan yargılanan sanık sayısı 43 bin 458…

Çocuklara cinsel istismarda bulunmaktan yargılanan sanık sayısı 16 bin 472…

2023 yılında “suça sürüklenen çocuk” sayısı adli istatistiklerde 242 bin 635’tir.

218 bin çocuğumuz da suç mağdurudur.

Ve çocuklarımızın üçte biri de yoksulluk içinde… Eğitim göremiyor veya yetersiz eğitim alıyor,
En iyi beyinlerimizin yurt dışına giderken, Türkiye’nin yarınları devredeceğimiz nesilleri bir düşün!

GEÇİŞ TOPLUMU

Anominin temelindeki sebep, şehirleşme ve sanayileşmede gelişmiş ülkelerin en az yüzyıl gerisinde kalmış olmamızdır. ‘Geçiş toplumu’nun sorunlarını yaşıyoruz: Geleneksel sosyal değerler çözülürken yeni sosyal değerlerin yerleşmediği bir “normsuzluk” krizi... Anomi bu demek zaten. “Ahlaksız dindarlık” kavramı da bu dönemin eseri!

Sorunu iktidarlara bağlamak basite indirgemek ve aşırı siyasallaştırma olur. Fakat iktidar toplumu kutuplaştırarak, yandaşlarını kayırarak, kurumları zayıflatarak, adalete güveni sarsarak toplumda “norm” kültürünün aşınmasına katkıda bulunuyor. Enflasyon ve ekonomik krizlerin anomiyi körüklediği de Durkheim’den beri bilinen bir gerçektir.

Anomi en vahim sorularımızdan biridir, maalesef pek farkında değiliz.

YORUMLAR (303)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
303 Yorum
  • Süleyman Can / 16 Eylül 2024 14:32

    Sorunlarımızı hep yüzeysel ve geçici olarak çözmeye çaışıyoruz. Aileyi bozarsan toplum bozulur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kadir / 16 Eylül 2024 12:54

    Degerli Taha bey her zaman olduğu gibi güçlü kalemizle önemli bir konuya değildiniz. Bu sebeple teşekkür ederim Toplumlar durağan değil. Hep değişim içinde onemli olan bu değişimin tekamül.yonunde olması.sekle dindarlık AKP iktidarında artı gibi gözüksede toplumda ahlaklı olma artmadı gibi .ibadet lazım.mesela namaz beş vakit lazım. FAKAT dinin önemli bileşeniAHLAK 24saat lazım.ibadet yapmazsan şahsın zararda .Fakat ahlaklı olmazsan tüm toplum.zararda Ahlak yoksa ibadet amacına ulaşamaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 16 Eylül 2024 11:49

    Dilan Polat ve Engin Polat'in tahliyesini toplum kabullenemedi,Bir savcıyla ,bir hakimin 40 yılla yargılanması gerekir derken,birdebire tahliyesi şaşırttı.Adaletin verdiği kararın biraz da toplum vicdanında tatminkarlık yaratması gerekmez mi?

    Yanıtla (1) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 15 Eylül 2024 09:42

    Neden ahlaksızlık veya başıbozukluk değil de illa anomi , ben anlamıyorum!
    Herhalde bu da bir anomi !
    Toplum 1950-60 lardan itibaren yani sanayileşme ile birlikte şehirlere akın etti ,çarpık kentleşme yüzünden şehirler başıboş ve sosyal yapısı karmakarışık hale geldi , her şey allak bullak oldu, ahlaksızlık aldı başını gitti , devlet ve yöneticiler önlemleri almadı , seyretti durdu, yani her şey çürüdü bitti!
    Böyle bir gidişin sonunun böyle olması da eşyanın tabiatına gayet uygundur !

    Yanıtla (17) (2)
  • İbrahim Güler / 15 Eylül 2024 11:49

    Anayasa Kur’an olmalı, başka çözüm yok.

    Yanıtla (4) (27)
  • Alihocaoğlu / 15 Eylül 2024 19:03

    Dini siyasette kullanmak hileli üstünlük sağlar. İlk defa Muaviye Hz Aliye karşı bu hileyi kullandı. Bu kirli süreç Peygamber efendimizin erkek soyunu yok edene kadar sürdü. Yahudilerin bir kısmı, Tevratı hile amaçlı kullandıkları için Araf suresinde Kuran onlara maymun diye hitap eder. Demokrasilerde, muhafazakar düşünce vardır. Muhafazakarlık tutucu ve gelenekçi kitlelerin tüm siyasi ihtiyaçlarına hitap ederken, Kuranı siyasetin kirli mızraklarına takıpta hile yapmak niye.

    Yanıtla (9) (0)
  • okur / 15 Eylül 2024 21:40

    yav bırak Kuran-ıKerimi karıştırma zaten yeteri kadar yanlış kullanıp milleti deist,ataist ettiler bırak kitabımız düzgün kalsın.

    Yanıtla (1) (0)
  • Eğitimci / 15 Eylül 2024 22:36

    Kulağa hoş geliyor bu söylem. Ancak içeriği nasıl dolacak bilgin ve bir örneği var mı? Söz gelimi tarım ve deniz hukukuyla ilgili bu anayasada iki madde ne olmalı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Tanyeri / 16 Eylül 2024 06:32

    Bizim gibi sade müslümanları, dindarları bırakıyorum, siyasal islamcılar bile kendi aralarında, kuran ve çağlar içerisinde oluşmuş farklı kurallar, mezhepler, yorumlarda anlaşamazken nasıl olacak bu. Yoksa Taliban gibi önce ele geçirelim hepsini tepeleriz mi diyorsunuz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Bahattin / 16 Eylül 2024 06:40

    Sonra biz onu istediğimiz gibi yorumlarız zaten diyorsunuz!

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 15 Eylül 2024 12:07

    İdam diye bir ceza var .Neden çocular ve kadınlar için uygulanmasın.

    Yanıtla (1) (1)
  • Bilgiç / 15 Eylül 2024 21:13

    İdam cezası 2004 yılında AKP tarafından tümüyle kaldırılmıştır. Neden niçin Akp'ye sorunuz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Bahattin / 16 Eylül 2024 06:39

    Gözünüzü kadın ve çocuklara diktiyseniz gemi batıyor demektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:56

    Bir istatistik yapılsa,ahlaksızlığın,dindar olmayan insanlarda dindar görünenlere nispetle en az 100 kat fazla olduğu görülecektir."Ahlaksız dindarlık" söylemi siyaseten ortaya atılmış bir laftan öteye geçmez.Dindar insan ahlaksız olamaz. Çünkü din ahlaktır her şeyden önce.Din ile ahlak arasında çok sıkı bir ilişki var.Dindar olmayan insan ahlakı da önemsemez. Mesela nikahsız birliktelik normaldir ona göre.Bu normalse geriye ne kalır ahlaktan?

    Yanıtla (8) (44)
  • Gülümseyen / 15 Eylül 2024 12:12

    Elbette haklısınız, ahlaksızlık yapan hiç bir kimse dindar değildir. Ben dindarım dese bile değildir.

    Yanıtla (10) (5)
  • Dokuzuncu köy / 15 Eylül 2024 12:59

    Gülümseyen'e Narini katledenler yani öz amca ve annesi ve köyün tamamı dindardı ama vahşet yaptılar. Beki sen o abuk sabuk yorum yazana utanmadan nasıl haklısın diyorsun. Ahlak ve vicdan yoksunu

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 14:26

    Gülümseyen yorumcunun söylediğini anlayacak kapasitede görünmüyorsun dokuzuncu köy.

    Yanıtla (1) (5)
  • Dokuzuncu köy / 15 Eylül 2024 12:42

    Karar okuruna; Ahlak yoksunluğu din ile alakalı bir şey değil, eğitim meselesi her yönü ile bütün değer yargıları yok edilmiş bir toplumda ve nüfusu yüzde 99 Müslüman olan bu ülkede çürümüşlüğün bu kadar artmasına ne demeli. Liyakatlı insanlar yerine bendendir liyakatsızları doldurmak ahlakın ve imanım neresinde Narini katledenlerin köyü tamamen dindar hiç bişey bilmiyorsan o köydeki seçim sonucuna bak önce sonrada o yazdığın yorum için eğer birazcık vicdan kırıntısı varsa özür dilersin .

    Yanıtla (12) (1)
  • Gülümseyen / 15 Eylül 2024 21:38

    Sayın Dokuzuncu Köy, yanlış anladınız. Dindar olmayanlar daha çok ahlaksızlık yapıyor dedi bir yorumcu. Ben de dedim ki ahlaksızlık yapıyorsa zaten dindar değildir, ben dindarım dese bile. Sonuçta benim görüşüme göre o köydekilerin hiçbiri dindar değildi başından beri.

    Yanıtla (0) (1)
  • Gerçek / 15 Eylül 2024 23:34

    Onlar kendilerini dindar diye tanımlıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 21:12

    "Bir istatistik yapılsa,ahlaksızlığın,dindar olmayan insanlarda dindar görünenlere nispetle en az 100 kat fazla olduğu görülecektir"
    Istatistik yapmaya ne gerek var(!) sen sippadanak sonucu bulmuşsun zaten. Bu sonuca bağlı olarak da iftiranı atmışsın. Ahlakı da getirip nikaha bağlamışsın.
    Afferim. Senin gibi dindarlar sayesinde gençlik gerçeği görüyor. İftiraya devam.

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 16 Eylül 2024 05:42

    Görünen köy kılavuz istemez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Kaya / 15 Eylül 2024 23:56

    Bu vahim rakamları devleti idare edenler bilmiyor olabilir mi! Tabi ki biliyorlar. İçten içe çürüyen bir ağaç misali ülkemiz. Çare! Çare şeffaf ve hukukun üstün olduğu bir anlayış. Yeni değil bin yeni anayasa bile yapılsa nafile.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 12:28

    Akp' nin gitmesinde ve Chp nin gelmemesinde çoğunluk uzlaşabilir.Kemalist bürokratik oligarşi ve siyasi ayağı olan Chp nin yanlışları ve kinleri, Akp ve Dem geleneğini besledi zaten.Aşagılanan,hakaret edilen, baskıdan inletilen, ikincı sınıf sayılan,itilen çoğunluk bu partilere taban oldu. Yeni parti ve yeni isimler ortaya çıkması en doğrusudur. Nsdap ve Faşist partiyle benzer
    geçmişe ve tabana sahip yüzyıllık köhne parti ve ideoloji etrafında çoğunluk toplanacak sanmak saçmalıktır.

    Yanıtla (6) (26)
  • Okur / 15 Eylül 2024 16:39

    Etik değerlere savaş açan,toplumu kamplaştıran yüzyıllık köhne düzen değişmek zorunda!

    Yanıtla (5) (15)
  • V for Vendetta / 15 Eylül 2024 17:42

    Köle ahlaklılar, birey olamayanlar; yüzyıllık köhne düzenin kuluyuz, askeriyiz diye inliyorlar, düzene finoluk yapıyorlar; kokuşmuş düzeni yaşatabileceklerini sanıyorlar.Bu düzenin adaleti yok, tarihi dahil herşeyi yalan,eğitimi berbat ,insan odaklı değil , liderlere ve düzene tapınma odaklı, düzenin en üstün değeri de para!

    Yanıtla (7) (9)
  • Sabite orhon / 15 Eylül 2024 19:44

    100 yillik köhne düzen dediğin bu ülkeyi çagðaş ulke düzeyine çikardi.Her olguyu sanki tersinden anlamışsiniz.

    Yanıtla (7) (5)
  • Okur / 15 Eylül 2024 20:31

    Masal anlatmayın, modern olan hiçbir şey yok.Öncesinde var olan etik değerler ve birlik duygusu yüzyılda yok edildi; maddi başarı çok az ama manevi tahribat ,moğol işgalinden de beter!

    Yanıtla (3) (3)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 20:45

    Yanlış anlama yok bikincli okarak tersten yaziyorlar. Siyasi islamci birisi israrla aydinlanmaci fikirlere "skolastik" lafini ekliyor anlamini bilmeden.
    Amaçları doğruya, güzele ulaşmak değil mevcut iktidara yalakalık, algı mühendisliği. Ciddiye almayınız bunları, bunlar kurşun asker. Keşke yunan galip gelseydi diyecek kadar düşmüş feslinin ağzıyla konuşan zavallılar.

    Yanıtla (6) (2)
  • Batılı / 15 Eylül 2024 22:21

    Kamiller, çamur saçarak,iftira atarak; gerçekleri susturacaklarını sanırlar, kısıtlı zihinlerinde birkaç kelime vardır, zavallıdırlar.Halide edip' i siyasal islamcı, Zeki velidi togan' ı fesli, Nazım hikmet' i Sebahattin Ali'yi gerici sanırlar..Batı medeniyetini , AB değerlerini, temel hak ve özgürlükleri savunanlara düşman kesilen faşist kafaların iftiraları kasıtlıdır.Halka derebeylik yaptıkları kirli geçmişi canlandırmaktır tek hayalleri, kılıçları biledik diye haykıracak kadar kincidirler.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 15 Eylül 2024 22:38

    Militan laik işidciler, kılıçları bilemişler ama kılıçlar kendi bi taraflarına da girebilir! İftira ve çamur saçan yorumlarla fikir özgürlüğünü boğabileceğini sanan palyaçolara ancak gülünür.Aydınlanma kafanın içiyle alakalıdır; kafanın üstüne şapka giymeyi aydınlanma sanan ayak takımı ötede oynasın :)

    Yanıtla (2) (3)
  • LALEZAR / 15 Eylül 2024 23:09

    Tüm hayat tecrüben sanki Cumhuriyetin son 22 Yılından ibaretmiş gibi yazmışsın. 15-35 yaş arası bu sendromu yaşıyor.

    Yanıtla (0) (3)
  • çorbacı / 15 Eylül 2024 23:19

    Halide Edibe kim islamcı demiş, Nazım hikmet ve Sabahattin Aliye kim gerici demiş. Sağdan soldan kuzeyden güneyden karıştırmışsın. Buna Akp jargonunda Ay'a sert vuruş denir. Tebrik ederim, anlaşılması mümkün olmayan bir yorum yapmışsın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ah / 15 Eylül 2024 23:03

    Kİm? toplumu kutuplaştırarak, yandaşlarını kayırarak, kurumları zayıflatarak, adalete güveni sarsarak toplumda “norm” kültürünün aşınmasına katkıda bulunuyor. Enflasyon ve ekonomik krizlerin anomiyi körüklediği de Durkheim’den beri bilinen bir gerçektir.
    İd*mı ağzınıza almayın her şeyin siyasallastigi ortamda ilk kim'den başlarlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 15 Eylül 2024 12:59

    Genel goruntu su sekilde: Dindar olmayanlarin ahlaksiz olmaya haklari var ama
    dindar olanlarin yok..Iyiniyetle bakarsa birileri dindarlari melek filan zannediyor yada onlardan melek gibi olmalarini istiyor...Iyi ama global bakinca dunyanin ve icindeki dindarlarin da maruz birakildigi sorunlarin musebbibi dindarlar mi...

    Yanıtla (3) (4)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 20:38

    Tercihleriyle, günlük hayattaki davranışlarıyla, verdikleri oylarla, sabah aksam yalan söyleyenleri tercih etmeleriyle, kendilerinden zalime karşı gelmemeleri ile, herkese esit adalelet talap etmemeleriyle, denenmis ve yanlışlığı ispat edilmiş şeyleri tekrar tekrar yapmalarıyla, bilgi bir tık uzak olmasına rağmen hâlâ mardrabazların peşine düşmeleriyle, bilim, akıl ve mantik yerine nakledileri seçmenleriyle suçlu hem dindarlar, hem de tüm cahillerin kendileridir.

    Yanıtla (0) (0)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 21:03

    Dindar olmayanlardan ahlaklı olmaları beklenmez ne demek? İnsan sosyal bir varlıktır, herkes toplum kurallarına uymakla, dolayısıyla ahlaklı olmakla yükümlüdür.Din ile ahlak farklı şeylerdir. Ahlak 1400 yil önce icat edilmedi. Haddinizi biliniz.
    Ama sen benim dinim en ahlaklı, en faziletli din iddiasinda bulunuyor ama davranışlarınla bunu ispatlamıyorsan, sadece gülmezler ayrıca söylediğiyle yaptıkları bir birine uymayan bir zavallı olarak görürler. Iddia sahibi iddiasini ispatla yükümlüdür.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 15 Eylül 2024 22:13

    Dindarlar maymun mu da ikide bir soyle zipla boyle iyi ol,sen yaptin rezilligi falan filan..Dindar senin aynan mi da net goruntu versin..bakip sacini mi tariycan..sen kendi mintika temixligini yap da dokulen pislikleri gor..

    Yanıtla (0) (3)
  • Ziya / 15 Eylül 2024 21:50

    Hickimsenin hatta muhalefetin bile gerçeği talep etmediği o dehşetli karadelige doğru hızla gidiyoruz. Sözlerim siyasal değil sosyolijiktir lütfen bu şekilde okuyunuz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Haluk Tunçsu / 15 Eylül 2024 12:52

    İbrahim Güler e ...
    Kuran ın anayasa olması güzel.
    Ancak bir hukukçu olarak söylüyorum ; günlük adli vakalara nasıl uygulanabileceğini de araştırdınız mı ?
    Osmanlı da Mecelle nasıl oluştu incelediniz mi ?

    Yanıtla (15) (0)
  • okur / 15 Eylül 2024 21:46

    yok be yav salladı işte troşmüdür nedir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Şaik / 15 Eylül 2024 21:30

    Sorumlu iktidar.
    Suçu başka yerde aramak yanlış olur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hafiye / 15 Eylül 2024 01:21

    Devlet yetkilileri, suçlular en ağır şekilde cezalandırılacak edebiyatı yerine İngiltere (Scotland Yard) ve Abd'de (FBI) gibi özel birimler oluştursunlar. Birde şu AF ilan etme huyundan vaz geçsinler. Yarın seçime doğru yine başlarlar. Allahtan'da korkmuyorlar. Yeter be.

    Yanıtla (38) (2)
  • Zehir Hafiye / 15 Eylül 2024 12:13

    Allah korusun de yeni güvenlik müvenlik. Bekçi korucu özel kuvvet dinç kuvvet güçlü kuvvet bizim kuvvet… annadın sanırım!

    Yanıtla (4) (0)
  • Hafiye / 15 Eylül 2024 21:08

    Doğru. MEB İlkokullarda çevreme duyarlıyım projesini duyurduğu zaman, ben çevre, orman, hayvanlar konu edilecek zannetmiştim. Meğer Okul-Cami işbirliğiymiş. Çevrecilik ile alakası yokmuş. Bu nedenle Scotland yard gibi yerli malı uzman kuruluş önerimi geri çekiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.NURİ GOREN / 15 Eylül 2024 20:48

    Devlet,kolluk kuvvetleri,adli makamlar bu türden vakalarla o kadar çok karşılaşmalarına rağmen,her faile yeterince ceza vermekten imtina mı ediyorlar?Bu aile,geleneksel Müslüman Türk ve Kürt toplumların aile yapısında da onarılamaz yaralar açarken,toplum yeteri kadar tepki veriyor mu?Sadece Allah müstehaklarını versin demekle yetinmek kafi midir?Bu ahlaksız feodal yapı ile mi ‘Çağdaş Uygarlık Düzeyini’ yakalayacağız?Mümkün görünmüyor maalesef !!

    Yanıtla (2) (0)
  • M.NURİ GOREN / 15 Eylül 2024 20:42

    “İnşallah bir daha insanlığımızdan utanacağımız tablo ile karşı karşıya gelmeyiz” Sayın İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya böyle demekle ülkemizde benzer vakaların ne ilk ne de son olduğunu demeye getiriyor.Ayrıca Narin kızımızın başına gelenin ne olduğunun da bilindiğini ima etmiyor mu?
    Yani,bir feodal yapı var;bütün aile ve mensupları bu cürmü işlemekle kalmıyor,elbirliğiyle örtbas etmeye çalışıyorlar.Aramay katılıyorlar,yanlış ihbarlarda bulunarak oyalıyorlar vs.Belliki bu işlerde mahirler!

    Yanıtla (2) (0)
  • SG / 15 Eylül 2024 01:43

    Minik Yavru Narin olayı bilerek (Hâlen) cenazesi üzerinden köpürtüluyor. Tüm TV kanalları Gazeteler,Yazarlar bir yerden yönlendiriyor.ustat Mahir Kaynağın dediği GİBİ bu iş kime yarıyor.Sel gider kumu kalır.Bu iş unutulur gider,bir ay içinde nelerin olduğunu anlarız ama.Birşeyler dönüyor ve Türk hakkından saklama operasyonu çekiliyor mu acaba

    Yanıtla (6) (0)
  • karar / 15 Eylül 2024 20:39

    o köyün bir kısmı resmen ve alenen devlet ile taş oynuyo.

    Yanıtla (1) (0)
  • EMEKLİ / 15 Eylül 2024 00:46

    Sn.Editorüm:"Sığınmacıların GSS.primleri devlet tarafından ödenirken" ifadem Aşağıdaki
    genelgeye atfendir.
    "Ülkemize göç eden
    Suriyelilerin tedavi ve ilaç giderleri 18/12/2014 tarihinde Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığınca yayınlanmış 34202324-010-06-02-27767 sayılı genelgeye göre AFAD tarafından ödenmektedir."

    Yanıtla (10) (1)
  • karar / 15 Eylül 2024 20:35

    bizim çocuklarımızdan ,çalışmadıkları halde prim istenmekte,ödenme imkanı yokken,işsiz adamın ödeme imkanımı olur,faiziyle birlikte haciz işlemleri için mesajlar geldiği ifade edilmektedir.herkesinkini afad ödesin kardeşim.bizimkiler marstanmı geldi.

    Yanıtla (5) (0)
  • okur / 15 Eylül 2024 20:29

    20 küsur yıl önce hak,adalet,ahlak,çalmayacağız,rüşvet yok vb laflar edenler,geldikleri gün var olan sanık,suçlu sayılarını bugün kat be kat artırmışlarsa istedikleri kadar şu okulları açmış olsunlar,insanları birnevi zorla o okullara yönlendirmişlerse ve sonuç değişmemişse,bize kimse biz söyle iyiyiz,böyle güzeliz demesin.çünkü değiller.geçmişte şu kişiler dinimize zarar verdi,kötü davrandı diyorlarsa,o suçlananlar bunların yanında zemzemle yıkanmıştır.bugün yaşayanların verdikleri zararla kims

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 15 Eylül 2024 19:47

    AYM hâk ihlali kararları uygulanıyorken !
    KHK ile kimse suçu kabahati yokken uydurma gerekçelerle işinden ekmeğinden edilmemişken!
    Velevki yargılanıp beraat etmiş olan görevine tekrar iade ediliyorken !
    Suçsuz oldugu hâlde hain damgası vurulup ailesi ve çoluk çocuğuyla birlikte kimse ağaç kabuğuna muhtaç edilmiyorken !
    vs vs vs.
    Durup dururken niyeyse bu öfke ?
    Not: fetö konusunda suçu olanlara en ağır cezalar verilsin, ama suçu kabahati olmayanlara da bir ömür hain muamelesi zulümdür..

    Yanıtla (5) (0)
  • Dr.Aks / 15 Eylül 2024 19:46

    Aşiret üyesiyim diyen topluluklara da bakarak söylem'e geçince, bunların zaten anomik olduklarını yaşayarak görüyoruz Narin Güran'ın öldürülmesi olayında. O kadar ki, tüm fertleri'nin katılımını sağlayarak "tek tip" adım atılmasının sağlanması, bana göre, nüfus kütüğüne yazıldıkları T.C.'nin düzenini tanımamak anlamındadır --bana göre-- kuşkusuz; ve hatta buna bir başkaldırı nitelemesi vermek de bir abartı taşımaz.
    Anomik davranışları /ahlâkı salık veren veya teşvik eden çook da deyişimiz var.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 07:19

    Gazeteler dindar olmayan insanların eşlerini aldatmalarının ballandıra ballandıra anlatıldığı hikayelerle dolu.
    Dindar olmayan insanlar taş devrine geri döndü,vücutlarının sadece bir karışlık kısmını örterek utanmadan ortalıkta dolaşıyorlar.Kıyafet sorununu çıplak dolaşarak çözmüş bulunuyorlar!Sayın Akyol,bu durumu nasıl görmezden gelebiliyorsunuz?Ahlaksız,dindarlar arasında bir çıkıyorsa,dindar olmayanlar arasında bin çıkar.İsterseniz istatistik yapın,düşük suçlardan hapse girenler arasında.

    Yanıtla (3) (59)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 10:37

    Ahlaki kişinin kıyafetinden ibaret sana kafa. Isteyen istediği ile birlikte olur sana ne? Karşılıklı rıza ve seffaflik varsa başkalarına halt yemek düşer. Çünkü konu kişiseldir. Ahlak ise temelde toplumsal bir olgudur. Yani toplumu ilgilendiren konularda ortaya çıkar. Ahlakı kadınını bacakları arasında sana kafalar yolsuzluk hirsizlik değil der. Istersen sahabe dönemindeki kadın erkek ilişkilerine bir bak. Kimin eli kimin cebinde görürsün, bunda bir yanlış da yok, gizli saklı olmadığı sürece.

    Yanıtla (21) (7)
  • Alp Demir / 15 Eylül 2024 16:21

    M.Kamil Z'ye aynen katılıyorum.
    Ahlak=kul hakkıdır. Maddi ve manevi anlamda. Yalan, iftira da buna dahil.
    Kul hakkı da Tanrı'nın affetmeyeceğini açıkça söylediği tek konudur. Bütün bunlardan, bizim dindar geçinenlerimizin dini hiç bilmediği ortaya çıkıyor ne yazık ki. Bilmedikleri için kendi uydurdukları bir dini yaşıyor ve başkalarına dayatıyorlar.

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 11:39

    Aile içi şiddet, çocuk istismarı, ensest ilişkiler kapalı ve mutaasıb toplumlarda diz boyudur, ne anlatıyorsun?

    Yanıtla (29) (4)
  • Osman / 15 Eylül 2024 12:17

    07:19 Karar okuru, konuya çok çirkin bir yerden bakmışsın, ahlaksız dindarlığa ve ahlaksız dindarlara sahip çıkman hem utandırıcı hem de anlaşılır!

    Yanıtla (16) (4)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 14:23

    Cümlen baştan sona yanlış,neresini düzelteyim ben?Ahlaksız insan dindar olamaz her şeyden önce.Din ahlaktır.

    Yanıtla (2) (6)
  • TERSO / 15 Eylül 2024 23:34

    Kızı ölen baba TV'de minik Narini suyun dibine gömen komşusu için 80 milyona ne diyor. Camide bizim yanımızda namaz kılardı. Bu suçlu cani beyanında Narini yok ettikten sonra evine gelip namaz kıldığını söylemiş tutanaklarda. Yani din veya ibadet ahlaksız yapıda birini ahlaklı yapamaz. Ahlak doğuştan gelir. Sonradan okulda veya camide öğretilemez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuruna 07:19 / 15 Eylül 2024 12:20

    İnsanların kıyafetleri ahlakı hakkında fikir vermez,eğer öyle olsaydı sabah programlarında gayet muhafazakar görünümlü ailelerin,akla hayale gelmeyecek ahlaksız yaşamlarını senelerdir izlemezdik

    Yanıtla (16) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 14:21

    Ben insanların kıyafetinden bahsetmiyorum,kıyafetsizliğinden bahsediyorum.Koca insan vücudu için bir karışlık bez parçası kıyafet sayılır mı?
    Ama bunun bir faydası var tabii ki:
    Kıyafet sorununu kıyafetsiz dolaşarak çözmüş oluyor bir çok insan!

    Yanıtla (1) (12)
  • Okur / 15 Eylül 2024 15:14

    Kafanızın içerisindekiler hep aynı! Kötü yakalanıyorsunuz?

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 15:46

    Ben insanların taş devrine geri dönerek kıyafetsiz dolaşmasını insan türüne yakıştıramıyorum.Siz kıyafetsizliği normal görüyorsanız ben ne diyeyim.İnsan giyinen varlıktır.

    Yanıtla (1) (7)
  • okur / 15 Eylül 2024 21:35

    insan düşünen varlıktır.yanlış biliyon

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 16 Eylül 2024 06:33

    Doğru,insan aynı zamanda düşünen varlıktır.Bazılarına göre konuşan varlıktır.
    Durkheim "Düşünüyorum,o halde varım" der.İşte düşünen varlık olan insan düşünür ve diğer 4 ayaklı canlılardan farklı olarak örtünme ihtiyacı hisseder düşünmesi sayesinde.Kadın da,erkek de.

    Yanıtla (1) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 15 Eylül 2024 13:29

    Senin gibi ahlak yoksunları dindarlığı kapanıp kapanmama meselesine indirgediği için toplum bu hale geldi sen dindarsan eğer ben o dindarlığı kabul etmiyorum. senin gibi kindar insanlar bu toplumu yerle yeksan etti haberin olsun

    Yanıtla (16) (2)
  • Zeplin / 15 Eylül 2024 19:38

    Toplum yeterince ayrışmadı, devam edin dindar, dindar olmayan, nasıl anlıyorsunuz diye sorsalar cevap yok değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Harç / 15 Eylül 2024 19:16

    Kediyi sopayla öldüren adam gerekçesini ‘devlet yasa çıkardı’ diye açıklıyor. Yaptıklarımızla toplumdaki etkisi, anlaşılma biçimi arasındaki ilişkiye bakmak gerek. İstanbul sözleşmesini kaldırınca insanlar ne anladı?

    Yanıtla (1) (0)
  • Tavşan / 15 Eylül 2024 03:10

    Adam dinimizi bilmiyoruz diyor.
    Harika.
    Bilmediğin bir şey nasıl dinin oluyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • Veli / 15 Eylül 2024 19:06

    Dinlerini bilmiyorlar ama dinlerinin dünyayı düzelteceğine inanıyorlar

    Yanıtla (4) (0)
  • Necmi / 15 Eylül 2024 19:04

    Bebek tecavüzü olayında, muhabir olayın yaşandığı mahallenin muhtarıyla röportaj yapıyor, maaşallah muhtar herşeyi biliyor! Açı olan bu bilgileri, tecavüz olayı yaşanmadan kullanmamış olması! Eğer zamanında kaymakamlık ve ilgili birimler haberdar edilmiş olsa, belkide bunlar yaşanmayacak ve bir masum bebeğin hayatı kararmamış olacaktı. Burada tüm yerel yetkililer sorumludurlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kisas / 15 Eylül 2024 18:12

    Idam falaka kirbac giyotin madeleine agir isler yere turned 50bin tl tacizciye 30 sene kodes daha nice cezalar olmalidir iste o zaman isler yoluna girer yoksa daha cok aglariz

    Yanıtla (0) (1)
  • mavideniz@ / 15 Eylül 2024 18:09

    İlkokul yada Ortaokul kapısına gidin hiç farketmez 11-12 yaşlarında kızlı erkekli çocukların kendi aralarında gündelik konuşmalarına kulak verin.Toplumsal yozlaşma,ahlaki çöküntü ne demekmiş o zaman anlarsınız.Ben evde eşime,ilkokul çocuklarının kurduğu o cümlelerin bir tekini kursam ertesi gün boşanma nedenimiz olur.Allah rızası için bu işlere artık birileri dur desin.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 15 Eylül 2024 16:57

    Cinayetin nedeni bir toplum sorunu eğitim din,örf adet iç içe sorunu. Konuşulmalı fakat ülkede suçu cozemeye bir liyakatsizlik sorunu var. Bu da ülkenin bir akp kazanımdır!!!!

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 17:58

    He yaw,fetöcüler devletten ayıklandı,ne ehliyet kaldı,ne liyakat!

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 15 Eylül 2024 17:46

    Değerler aşınmış. Hulusi Akar, Allah tan korkmaz kuldan utanmaz derken. Aynayami onunemi bakıyordu.herhalde Türkiye yöneticilerini kastediyodu. Ben öyle anladım.baska bir anlam çıkmıyor ki.ya siz

    Yanıtla (5) (1)
  • Yakut / 15 Eylül 2024 17:04

    Bir atasözümüz var balık baştan kokar diye sonrası malum

    Yanıtla (5) (0)
  • muhtar / 15 Eylül 2024 16:50

    herşeyin farkındayız taha bey.Ama bu iktidar artık düzeltmez çünki böyle olmasını istiyordu.millet bölünsünki rahat yönetelim, padişahlar gibi yaşayalım istiyorlar.Hazır ellerinde din mefhumuda varken.

    Yanıtla (7) (0)
  • Tutti / 15 Eylül 2024 00:19

    Diziler filmler sosyal medya yoluyla amerikano yaşam biçimi yerleşti .Esra erolluk ilişkiler her yaş ve sınıfta normal hale geldi.en büyük değer tüketmek gösteriş ve eğlence.yalnizlasan bu insan tipi antidepresan ve uyuşturucu alkol manyağı oldu .Esra erolluk ilişkilerle hemen canı sıkılan insanlar heyecan arıyor.hayatlarinda tek kitap okumayan bu içi boş yoz insanlar asla mutlu da olamıyor.tatminsizler.tuketip gösteriş merakıyla tatmin oluyorlar..lumpenler.tahsillisi de okumuyor.degerleri yok

    Yanıtla (7) (1)
  • İnka / 15 Eylül 2024 16:32

    Herkes kendine ailesine çevresine bir baksın .ne görüyor..ilişkiler nasıl..mutlu mu yakın çevren sen..ideoloji partiyi boşver..günlük hayatta yakın çevren sen nasılsınız..

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakan / 15 Eylül 2024 16:31

    Balık baştan kokar

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadi / 15 Eylül 2024 16:26

    Genetik olarak bizim toplumumuz daha kötü denemez. Her şey eğitim le ilgili. Ne yazık ki seviye her geçen gün düşüyor. Çok kötü günler bizi bekliyor. Cahillik, yoksulluk, ırkçılık, ne ararsan var. Siyasal İslam dönemi bitince tarih utançla yazacak olanları. Henüz yazım başlamadı.

    Yanıtla (4) (0)
  • The end / 15 Eylül 2024 15:59

    Niye çözülmüyor. Akp, MHP kadrolarını savcı hakim, jandarma polis yaparsanız çözülmez. Sınav birincisini eler sonuncusunu hakim savcı yaparsanız çözülmez. Birde öyle bakalım.yakala bırak, tekrar yakala bırak.nadil çözülecek.

    Yanıtla (14) (1)
  • Gözlemci / 15 Eylül 2024 15:25

    Bu anayasaya uymak zor oluyor. Yeni bir anayasa yapmak gerekiyormuş

    Yanıtla (1) (3)
  • Veli / 15 Eylül 2024 08:17

    Batı da gözaltına alınanların yüzde 90 i tutuklanıyor, bizde yüzde 20, 30 u tutuklanıyor. Bu bile bizdeki adalet ve hukuk sisteminin ne kadar bozuk olduğunu gösteriyor. Hırsızlığı gasp ı meslek haline getirenler hapse girmeden serbest kalıyor. Caydırıcılık yok. Trafik de insanlar birbirini öldürüyor. Ülke gücü gücüne yeten hale geldi, herkes Kendi adaletini arıyor. Akp den önce polisten ,mahkemeden, askerden korkan bir halk vardı. Şimdi polis vatandaştan korkuyor başım belaya girer diye.

    Yanıtla (28) (2)
  • Hasan / 15 Eylül 2024 14:34

    Yanlış istatistik veli,bir bak bakalım fetö diye gözaltına alınmışların kaçta kaçı tutuklanıyor bir de polise sor bakalım binlerce fetö evi gece yarısı sabaha karşı basılırken en ufak bir tedirginlik yaşıyorlar mı?

    Yanıtla (5) (4)
  • Namık Kemal Bayraktar / 15 Eylül 2024 14:23

    Her sosyoljik sorun gibi anomi konusu da tabii ki tek bir sebeple açıklanamaz.Sorunla ilgili uzmanların bu konuda yapacakları bilimsel araştırmalara ihtiyaç var.Böyle bir araştırmada, diğer tespitler yanında özellikle DİB’nın çok büyük bütçesi ve güçlü örgütüyle,toplumun önemli bir bölümünü teşkil eden cami cemaati dediğimiz kesimi üzerinde olumlu anlamda ine derece etkili olduğunun da irdelenmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 15 Eylül 2024 13:31

    Toplumda iyilik istiyorsak ilk once kendimize bakip oradan baslamaliyiz..Ayrica bu asiri karamsarlik hali iyi degil..Insaligin buyuk cogunlugu aslinda hala iyiniyetli ve saglikli ve huzurlu yasamak istiyor..Insan tarih boyunca bildigimiz insan..Degisen dunyanin sartlari...Burdaki arizalara odaklanmaliyiz..

    Yanıtla (0) (7)
  • Osmanlı / 15 Eylül 2024 13:25

    Osmanlı Devletinin yıkılmasının iç nedenleri; 1. Yönetimin Bozulması. 2. Ekonominin bozulması. 3. Adaletin bozulması. 4.Tolumsal düzenin bozulması. 5. Eğitimin bozulması.
    Şimdi eşleştirelim;
    a. Kurumların zayıflatılması. b. Enflasyon ve ekonomik kriz. c. Adam kayırma. d. Toplumu kutuplaştırmak. e. Yandaşları kayırmak.

    Yanıtla (13) (0)
  • Ahmet uyar / 15 Eylül 2024 13:11

    Nasil yönetilirseniz karsiniza o cikar hu kadar basit. Sogan ekip elma ciksin diymezsiniz sayin yazar hala hukumet korkunuz var yazik dik durun biraz dik

    Yanıtla (4) (2)
  • Ahmet uyar / 15 Eylül 2024 13:10

    Siz hangi kafadasiniz yazar bey sorunu iktidara atmak baglamakla olmaz diyorsunuz anlamak mumkun degil ulkeyi yonetenler kanun kural hak hukuk ceza uygulmazsa olacagi budur

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okurum / 15 Eylül 2024 13:09

    Sayın RTE kutsal aileye saldırı var demiş. Aksine aile meclislerinde ölümlerine karar verilen çocuklar var.

    Yanıtla (16) (0)
  • Berberoğlu / 15 Eylül 2024 13:05

    "Sorunu iktidarlara bağlamak basite indirgemek ve aşırı siyasallaştırma olur."
    Bu cümlenize asla katılmıyorum Sayın Akyol. Bir ülkenin düzensizliği ile düzeninden baş sorumlu kimdir?

    Yanıtla (9) (3)
  • Dokuzuncu köy / 15 Eylül 2024 12:54

    Sayın Akyol; Narin yapılanı unutmak mümkün değil, Ahlaki değerlere sahip insanlar olarak tramva yaşıyoruz ve uyuyamıyoruz. Bu vahşet nasıl yapılır. Ve biz nasıl böyle bir toplum haline geldik çok korkunç

    Yanıtla (8) (1)
  • erarslan / 15 Eylül 2024 12:44

    Maalesef anomi kutsallarımız için de geçerli... ahlak, hukuk, kanun veya değer olarak kabul ettiğimiz her şeyde kural veya vecibe tanımazlığımız var...

    Yanıtla (3) (1)
  • Panel / 15 Eylül 2024 12:42

    yazı tam ibretlik. Allah'ın kurallarına uymayanların kendilerini dindar ilan ettiği, kul hakkı yiyenlerin Allah'a tövbe edince bu yükümlülükten kurtulacağını sandığı müslümanların ülkesi memleketimiz. Dinini bilmeyen dindarların ülkesi...

    Yanıtla (14) (0)
  • ertugrul.doguc / 15 Eylül 2024 12:40

    Bu konuları gazeteciler tartışsın, güzel de asıl tartışması gereken politikacılar nerede? Neden bu konuda toplantılar, sempozyumlar, hatta meclis araştırmaları tertiplenmez?

    Yanıtla (4) (0)
  • Halil Karataş / 15 Eylül 2024 12:36

    Maalesef fevkalade üzücü ayarlarımızı bilinçli olarak bozdular örneğin Adnan hoca meselesi yirmi yıl bu adamlar ve bunun gibiler kötü örneklerle dolu at oynatıyorlar müsamaha görüyorlar

    Yanıtla (5) (0)
  • yurtsever / 15 Eylül 2024 12:27

    "Ahlaksız Dindarlık"! Ülkenin bu günkü durumunun en doğru ve çarpıcı durumu.

    Yanıtla (11) (0)
  • Misafir / 15 Eylül 2024 12:15

    Sayın Akyol sorunu bilyordum ama adini bilmiyordum. bence en önemli konuyu yazmışsınız. Bence bu konuyu gazeteler ve daha ozelde gazeteniz günlerce manşete taşımalidir . Sempozyumlar düzenlenmelidir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cut / 15 Eylül 2024 12:15

    TV kameralari Tekirdag a da gidecek mi.Oradaki olayda etnik,dini ,feodal filan bir boyut yok..Kuran kursu da yok...Ilgi cekmeyecek mi...cekmeyecek..ayni kucuk yasta nikhlanmanin nikahsiz birliktelik kadar ilgi ceknenesi gibi....Sosyal muhemdisligin algoritmalarinin maksadi ortaya dokuluyor...

    Yanıtla (2) (9)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 11:44

    Kötü bir toplum olduğumuz gerçeğini kabul etmeliyiz. Yoz bir doğulu toplum! İşin özü bu 12 eylül sonrası, Özal dönemi bu yozlaşmayı en güzel rahmetli Kemal Sunal filmleri anlatırdı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sivaslı / 15 Eylül 2024 11:40

    Sosyal psikoloji, pedegoji ve irfandan uzak ; uçuk subjektif menkıbelerin beslediği irrasyonel bir dindarlik içinde debelenip boğuluyoruz. Problemleri anlamak, çözmek yerine vaaz şamatasi ile halledeceğimizi sanıyoruz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Erdem / 15 Eylül 2024 11:13

    Ahlaksız dindarların olduğu yerde "ahlaklı kafir" mi olsak?

    Yanıtla (13) (1)
  • mustafa yüksel / 15 Eylül 2024 11:13

    İnsanların dinle uyutulduğu toplumlarda suç oranları artıyor. Ör: Ülkemiz.

    Yanıtla (11) (0)
  • Zehir Hafiye / 15 Eylül 2024 11:11

    Anamı karıştırmayacaktın sayın yazar bu işe:(
    Narin olayının arkası: SİYASET DÜNYASI!
    Feodal yapıyı besleyen zehirli ekmeği veren kimin elleri ise, o elleri kırmadan bu işler SON BULMAAZZ:(
    Ayrıl sen ey kadın, sana ev araba yazlık heray aylııkk!! Kafası ile bu iş hiiç OLMAAZZ:(
    Çocuğu 10 dk içinde ordan alıp o sözde aileyi cezalandırmazsan, çocuğu TİCARİ METEA haline dönüştürülmekten kurtaramazsın!

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 15 Eylül 2024 09:38

    Kotu misal misal degildir. Yani kotu ornek alinmaz. Eger akp hatalar isliyorsa neden biz israrla onlari ornek aliyor ve her seyden onemlisi onlarin ardina saklanip dine ve iyice asindirilmis olsn yuce degerlere saldiriyoruz. Saldirilmsina goz yumuyoruz. Bu insanin ayagina degil kafasina kursun sikmasindan farkli bir sey degildir. Ne ile kurtulacak bu inssnlar. Chp ne vaadedebilir bu konuda. Akilli olmali ve hemen Allaha ve koydugu kurallarina donmeliyiz. Yegane cikar yol budur.

    Yanıtla (1) (18)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 11:09

    Dine referans vererek yapılıyor her kötülük, hangi kurallar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali / 15 Eylül 2024 11:08

    Devlete yönelik suçlar affedilebilir. Khk vb suç ve hatalar bu cinsten sayılabilir. Khklıların yaptığı suçtan çok bir hata kusur ve aymazlık. Bunlar hapisten çıkarsa hem toplumda hem cezaevlerinde ferahlama olur ve belirsizlikten doğan haksızlık ortadan kalkar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 10:58

    Taha Bey tespitleriniz çok güzel. Yerel mahkemenin AIHM'nin Yalçınkaya kararına uymayıp tekrar ceza vermesi hukukçu kimliğinizle sizin ilgi alanınıza hiç mi girmiyor? karar gazetesinde bir cümle haber bile geçmedi bu konuda.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 10:58

    Kalemine sağlık yazacak çok şey var ama maalesef yazamıyorum ama şunu söyleyeyim er yada geç herkes ettiğini bulacak saygılar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 15 Eylül 2024 10:57

    Mevcut iktidar kendi oligarşisini kurdu.
    Muhalefet edeni ya satın alarak yada sindirerek sonuç alma yoluna gitti. Adalet sarayları, yeni Türkiye yüzyılı' Külliye ' gibi şaşaali isimler açlık yoksulluk ve sefaletin örtüsü oldu.
    Adalette olmayan terazi şimdi pazarlara geliyormuş.. yeni din anlayışında suskunca şükür edip dayanmak kalıyor kisiye, hayırlı olsun

    Yanıtla (7) (0)
  • Hegel / 15 Eylül 2024 00:25

    Bu gazetede yazarların bir kaç cümlelik tek parti eleştirisinin alıp yorum yazınca şunlar oluyor .düşünce özgürlüğü yok olanlar size saldırıp suçluyor.akp li olmakla itham ediyor önce düşünce polisligi yapıyorlar..konuyu tartisamiyorlar.cunku okumuyorlar bilgileri yok..bunların iktidarinda bugün AKP nin yaptiginin bin katını yapıp sizi silivriye attırır bunlar ..din gibi bunlar için Kemalizm..ama İslami istedikleri gibi hakaretle tartisiyorlar.sira kemalizme gelince...bunlar iktidar olmamalı..

    Yanıtla (3) (63)
  • Realite / 15 Eylül 2024 02:11

    1946'da bitmis tek parti döneminin günümüzle ne alakasi var? Aradan neredeyse 80 yil gecmis, ülkeyi bu duruma getiren AKP ve siyasal Islam ve siz tek parti elestirisinden bahsediyorsunuz. Bu ülkede ve dünyanin bircok yerinde, Islami, bilhassa da siyasal Islam'i elestirdikleri icin, öldürülen yüzlerce insan var. Madem o kadar demokratsiniz, bu konuda da ayni demokratligi gösterin. Iste insanlar bu iki yüzlü tutum nedeniyle kiziyorlar. TC AKP iktidarinda tarihinin en kötü durumuna düstü.

    Yanıtla (44) (1)
  • Marx / 15 Eylül 2024 04:14

    Evet, korkunç şeyler... Yorumlara cevap yazıyorlar, olumsuz oylama yapıyorlar. Hegel'i filan hatmetmiş olmanıza rağmen Atatürk düşmanlarını üstad sayanların iktidarında Kemalizm'i eleştiren yorum yazmağa korkuyorsunuz. Bu bir dramdır. Tamam, en iyi mağduriyet edebiyatı ödülü olarak sizinkiler 2073'e kadar iktidar olsunlar ve Kemalistlerin yorum yapma/oylama hakları ellerinden alınsın!

    Yanıtla (16) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 11:14

    Hergün kemalizm masalı anlatıyorsun ya, ne korkusu NET.

    Yanıtla (3) (1)
  • Bilgiç / 15 Eylül 2024 21:24

    Her Türk Atatürkçü doğar. Çünkü, Türklük onun sayesinde bu topraklarda varlığını koruyabilmiştir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:46

    Konu din veya ideoloji değil bağnazlık! Değerleri bağnazlaştırınca o değer bozulur! Avrupa’ da hristiyanlığın bağnazlaşması Sümer, Mısır, antik yunan, Roma döneminde temelleri atılan bilim ve felsefi değerlerin örtülmesine ve bin yıl kadar karanlığa gömülmesine vesile oldu. Bu eski değerlere sahip çıkan islam dünyası önce yükseldi sonra o da bağnazlaşıp, karanlığa gömüldü. Karanlık sürüyor!

    Yanıtla (10) (1)
  • Ahmet Zengin / 15 Eylül 2024 06:58

    Çok okuyan kültürlü arkadaş, AKP nin 25 yıllık saltanat devinde ülkeyi getirdiği yerin savunulamaz olduğunu kabul etmen senin için büyük gelişme. 100 yıl önceki kötüyü gösterip bugünkü kötüye "AKP ye devam edelim yoka bunlar..." demen Düşünce polislği değil mi?
    Yorumunda kendini inkar ettiğini bile farkında olmayan çok bilen, çok okuyan üstad !!!

    Yanıtla (21) (0)
  • musti / 15 Eylül 2024 10:01

    Sizler çocuk yetiştirip denetleyebiliyormusunuz yoksa seyircimi kalıyorsunuz trafikte nasılsınız çıkarınız olduğunda torpil aramayan kaç kişi yılda kaç kitap okuyor yanlış gördüğümüz şeyleri düzeltmeye çalışıyormuyuz. Bir idealimiz varmı 80 öncesini de yaşadık çok acı çektik geri dönüp bakıyoruz toplumsal alçalış hızla devam ediyor.Ateş uçurumunun kenarında kavga eden toplul

    Yanıtla (2) (0)
  • Ankaralı / 15 Eylül 2024 08:04

    Hegel, bence okumayan sen ve senin gibiler. 1950 den beri 74 yıldır bu ülkeyi milliyetçi, muhafazakar ve dindar olduğunu söyleyenler yönetiyor. Maalesef en büyük yolsuzluk, hırsızlık ve adaletsizlikte bu dönemlerde gerçekleşti, gerçekleşmeye de devam ediyor. Bir milliyetçi, Ülkücü olarak bunlardan utanıyorum.

    Yanıtla (27) (1)
  • musti / 15 Eylül 2024 10:15

    Hayat bedel ödemedir. Özgürlük çaba ve bedel gerektirir bir idealimiz,amacımız varsa eğer olup bitene seyirciliksek emek ve çaba göstermiyor okumuyorsak cehaletimizi itiraf edip önce kendimizle hesaplaşamıyorsak başkalarıyla hesaplaşamayız Hegel insanlar kafalarının üzerinde durur diyor okumada dünyada en geriyiz. Dahasına gerek varmı?karanlıklarda koşuyoruz.Aklımızı başımıza almayalımmı daha oysa geçmişte çok acı çekti bu toplum..

    Yanıtla (4) (0)
  • M. Kamil Z / 15 Eylül 2024 10:50

    Hegel, 1. Cumhuriyetin kuruluş aşamasında (+ tek parti döneminde) çok yanlışlar oldu, 2. Ataturk ne tanrıdır ne de kutsal. Evet Atatürkü tanrı seviyesine çıkaran dangalaklar mevcut (aynı g.t kılında olduğu gibi).
    Ama tarihten ders alınır çünkü degistirmek mümkün değil. Bunları aklı başında herkes biliyor. Ama bu durum bu günkü abuklukları meşrulaştırmaz. Zırt pırt bu konuları gündeme getiren aslında bu günkü carpıklıkları ikrar edip "ama onlar da yapti" demekten baska bir şey değildir.

    Yanıtla (11) (0)
  • Gerçek / 15 Eylül 2024 10:38

    Bu ülkenin bir anayasası vardır, o yasalara göre yönetilmelidir. Baş sorumlu Erdoğandır. İşin içine vicdanı ve aklıda katarsak, Sn. Erdoğan’ın uyduğu bir tane numunelik anayasa maddesi var mıdır? İttifak halinde herkes şu cevabı verecektir: Yoktur.

    Yanıtla (6) (0)
  • BirOkur / 15 Eylül 2024 10:35

    Toplum davranışlarındaki sapmaların sosyolojik olarak nedenlerinin ataştırılmadığını böylece anlamış olduk. Siyaseten eserler inşaa etmek ile toplumun gelişemediğini pahalıda olsa öğrendik. Tam tersine, ne SİHA’ların, ne de yeni açılan üniversiteleri toplumun gelişmesine bir fayda sağlamadığını da gördük. Yoksa bugün liyakat, adalet, ekonomi gibi konuları konuşur muyduk? .

    Yanıtla (4) (0)
  • Ayak Takımı / 15 Eylül 2024 10:33

    Akepe bu sosyolojinin partisidir. Temsil ettiğini iddia ettiği diğer her şey yalan.

    Yanıtla (7) (0)
  • Gerçek / 15 Eylül 2024 10:28

    Bunların hepsini AKP’ye ve baş sorumlu Erdoğan’a bağlamak gerek. Çünkü iktidar 780 bin kilometre kare vatanda, denizlerde olandan sorumludur. İnsandan, börtü böcekten, kuştan balıktan havadan her şeyden sorumludur. Bunun aksi düşünülemez.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 10:27

    Bir partinin genel başkanı bu ülkede mafya lideriyle kol kola poz verdi, onu ağırladı. Bu adamlar devletin tepesinde itibar görürse aşağıyı varın siz düşünün. Devlet çürürse toplum da çürür.

    Yanıtla (8) (0)
  • Aydın Saygılı / 15 Eylül 2024 10:24

    TANAP Projesinde çalışıyorum, boru hattı dağlardan tepelerden geçiyor, bakıyorum, etrafta yerleşimler 7-8’er gecekondu içinde güzel bir cami, her yer böyle, müslümanız, ibadet yerlerimiz elbet de olmalı. Bu ibadet hanelerde,bu inanan insanlara ne anlatılıyor, bıktık bu çocuk ve kadın katillerinden. Lise mezunlarına soruyorum, basit bir integral ve türev sorusu, sıfır. Cumhur İttifakı Din’i kulllanarak iktidarda kalabilir, olan bu ülkeye ve bu millete oluyor. Düşün bu milletin yakasından.Yeter

    Yanıtla (7) (0)
  • Mustafa Yılmaz / 15 Eylül 2024 10:22

    Anomi hızla normal lesmektedir. Normalleştikce sanki hes kesim tarafından kabul görmektedir. Güvevenlik gücleri müsahabalı bakmakta ayrı konu üst düzey yöneticilerde böyle kabullenmek te sonunda bu davranış bozuklukları normalleşme gibi bir tehlikeye sebep olmaktadır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Özay İbrahimbaş / 15 Eylül 2024 10:17

    Dünya, hassas kalpler için bir cehennemdir.

    Goethe

    Yanıtla (3) (0)
  • Cemşit / 15 Eylül 2024 10:09

    Bu tür suçlar için idam gelmelidir. Taammüden adam öldürebilen (kazayla falan değil, bilerek isteyerek) insanlar hapiste ömür geçirmeyi normal hayatmış gibi yaşıyorsa ceza çekiyor diyebilir miyiz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Gerçek / 15 Eylül 2024 10:01

    Bunların hepsinin sebebi AKP. Cezasızlık, liyakatsızlık, göz göre adam kayırma torpil, siyasal İslamcı parti devleti. Tersinin olması mucize olurdu. AKP kartopunun oluşmasına sebebiyet veriyor. Kartopu bir kere oluştuktan sonra kendini besliyorda besliyor, büyüyorda büyüyor. Sonunda dev bir kar topunu dönüşüp toplumun üstünden silindir gibi geçiyor. Kimse bir şey yapamıyor, çark işlemeye devam ediyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • EMEKLİ / 15 Eylül 2024 08:45

    5 li müteahhitlerin Vergi borcu silinip, KKM.’ 870 bin TL zarar ederken,işsizleri SGK.zorla
    borçlandırıp, vermediği hizmete olmayan parayı borç olarak kesiyor. SGK.ünv.mezunu işsiz oğlumdan prim borçlarını ödemesini isteyip ödemez ise haciz başlatacağı mesajı gönderdi,Oys.İşsiz insanın almadığı hizmetten dolayı borçlandırmak ne demek?
    Bu da başka bir sorun

    Yanıtla (29) (2)
  • musti / 15 Eylül 2024 09:51

    Narin diye bir kız çocuğu, trakyada 2 yaşında bebeğe tecavüz, ağrı da da olmuştu aşiret herhale örtbas etti aşiret yasaları hakim ayağımıza batan dikenler ya kendi ektiklerimiz ya da önceden sökmediklerimiz bilinçli ve ideali olmayan yoz bir toplum olduk karanlıklarda, ateş uçurumunun kenarında kavga eden bir toplum olduk keni aydınlanmamızı gerçekleştirmemiz gerek bu emek biliçli çaba gerektirir. Vergi elbet önemli ama şimdi ne alaka...

    Yanıtla (0) (0)
  • EMEKLİ / 15 Eylül 2024 10:11

    Kendi işsiz vatandaşına GSS prim.borc tebligatı gönderirken
    İnsansanlar burnundan solurken
    "Ülkemize göç eden
    Suriyelilerin tedavi ve ilaç giderleri 18/12/2014 tarihinde Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığınca yayınlanmış 34202324-010-06-02-27767 sayılı genelgeye göre AFAD tarafından ödenmektedir."

    Yanıtla (12) (0)
  • Genel Sağlık sigorta mağduru / 15 Eylül 2024 10:00

    "GSS..Borç mesajı alanlar
    hemen (SUR)iye vatandaşlığına geçsinler..":)

    Yanıtla (8) (0)
  • Kürsü / 15 Eylül 2024 09:55

    Suç örgütü liderine, dokunulmazlık zırhına bürünmüş millet vekili aracı tahsis edilen bir ülkede daha çok anomi durumlar yaşamak durumundayız. Bu nasıl iştir, bir tane alanda bir bile iyi olamıyoruz. Yazıklar olsun bizi bu hale getirenlere.

    Yanıtla (26) (0)
  • okur / 15 Eylül 2024 09:14

    AKP'ye ne kadar da güvenmiştik.Önceleri iyi başladı ama sonunu getiremedi.Uzun süre iktidarda kalması ülkeyi yozlaştırdı.Ülke çok kötü bozuldu,çok zor düzelir.

    Yanıtla (29) (1)
  • musti / 15 Eylül 2024 09:42

    Bir söz var''ayağımıza batan dikenler, ya önceden sökmediklerimiz ya da kendi diktiklerimiz'' diye bu olup bitenler bizim sorumluluğumuzu ortadan kaldırmaz. Ben de doğrusu yeri geliyor trafik ihlali,çevreyi kirletme toplu taşımda yüksek sesle konuşma...vs ya biz memuruz,polisiz m.vekili yargıç öğretmen işimize geldiği gibi davranıyor bundan da keyif alıyoruz.Çünkü cahiller gibi davranmak kolayımıza gidiyor ,okumda dünyanın en gerisiyiz maalesef öğretmenler de okumuyor .Karanlıklar ateş uçur

    Yanıtla (12) (0)
  • Veli / 15 Eylül 2024 09:41

    Adalet ve huku un olmadıĝı ülkemizin geldiĝi durum

    Yanıtla (10) (0)
  • Cut / 15 Eylül 2024 09:41

    Sorunu iktidara baglamayalim iyi,ekonomiye baglayalim dogrumu peki...Her turlu suc oranlari gelismis ulkelerde hic de digerlerinden az degil kimisibde daha da fazla.."kadin cinayet" nden cocuk istismarina....Sorunu berelerde arayacagiz..Ibrahim Kahvecinin yaptigi gibi istatistilaerden kendi kanaatimixi cikararak bir yere varamayiz...Not:kadin,cocuk diye kategori acmak cok tehlikeli..Erkek de dahil butun insanligi ve temelde "insan" i ilgilendiren sorunlar ile karsi karsiyatiz.

    Yanıtla (0) (9)
  • Takipci / 15 Eylül 2024 09:36

    Uzun lafin kisasi: Islamci Iktidar bir Yikim Ekibi olarak geldi, Yikim Ekibi olarak yoluna devam ediyor, maalesef...

    Yanıtla (25) (0)
  • Yalçın kardeş / 15 Eylül 2024 09:04

    Ağırlaştırılmış müebbet hapisler bile sekiz yılda dışarı çıkıyorlar arada izne çıkıyorlar tekrar cinayet işliyorlar hiçbir caydırıcılık yok,,, cezasızlık kelimesine tamamen katılıyorum ve elinize sağlık çok güzel yazmışsınız… özellikle silah taşımak silah kullanmak göstermek cezasız bunlar

    Yanıtla (29) (0)
  • Millet / 15 Eylül 2024 08:53

    Ülkemizin ve insanlığın en büyük sorunu: insanın kendisini tanımaması , nereden geldiğini nereye döneceğini bilmemesi, insanın yaradılış nedeni ve ve fıtratını bilmemesidir. Hangi yaşam biçimi mutlu eder, hangi yaşam biçimi mutsuz eder, hangi bakış açısı insanı şerefli yaratık olmaktan uzaklaştırır. Bütün sorun bu soruların cevaplarında.

    Yanıtla (7) (0)
  • Gözlemci / 15 Eylül 2024 08:41

    Bir vatansever, gazeteci ve insan olarak yaşadığı topluma karşı görev; böyle bir uyarıdan daha güzel nasıl yapılabilir? Çok etkilendim Taha Bey, elinize kaleminize sağlık.

    Yanıtla (13) (0)
  • Riza / 15 Eylül 2024 08:28

    "Sorunu iktidarlara bağlamak basite indirgemek ve aşırı siyasallaştırma olur." Sosyoloji bilmek böyle düşünmeyi gerektirir. Lakin yazının büyük kısmı aşırı siyasallaştırma olmuş. Sorunun esas kaynağına dair tek bir cümle yok. Hakikate tek gözle mi bakacagız?

    Yanıtla (4) (15)
  • Okur / 15 Eylül 2024 08:21

    Elindeki çöpü gelişigüzel atıp yere tükürenlerin iktidarı. Siz hiç cumhurbaşkanından çöplerinizi piknik alanlarında bırakmayın, düğünde silah kullanmayın dediğini duydunuzmu?
    Bu ve daha pek çok şey nedeniyle iktidarın değişip gerekli önlemlerin alınması elzemdir.

    Yanıtla (17) (3)
  • Batandaş / 15 Eylül 2024 08:13

    En vahim sorun şu,
    Neden bu olayda bir iktidar vekili çıkıpta bilipte söyleyemeyeceğim şeyler var diyor ve herkes sesiz kalıyor.
    Bu köydeki herkes tutuklanmalı.

    Yanıtla (17) (1)
  • O k u r / 15 Eylül 2024 08:10

    Öfke büyük hemde çok büyük.
    Sebebi, birileri gizli saklı değil, aleni yiyor.
    Biirileri de bu yiyenleri görüyor, yiyenler yiyemeyenlere, "sabır edin cennete önce göreceksiniz" diyerek dalga geçer türde vaaz verdiriyor evet öfke büyüyor.
    Gençler evlenip yuva kuramıyor, iş bulamıyor.
    İnanç iman kısmında sarıklı cubbeli yüzlerce rol modellerin kürsüde, ekranlarda, iktidarı din ile bütünleştirici, muhalefeti tukaka edici söylemleri öfkeyi büyütüyor..
    Özetle, birileri sürekli yiyor birileri bak

    Yanıtla (20) (1)
  • Hamdi Denizci / 15 Eylül 2024 08:02

    Narin Cinayeti ile toplumdaki kural tanımazlık arasında bir ilişki yok. Narin tam da geleneksel değerlerin hala çok güçlü olduğu bir bölgede öldürüldü. Sosyal medya olmasaydı kapanıp gidecekti. Siyasetçisi ve emniyet güçleriyle devletin bölgeye yığılmasına rağmen, aşiret ilişkilerinin nasıl direndiğini görüyorsunuz. Eğer o bölgede Anomi olsaydı, çoktan çözülürlerdi ve iş bu kadar uzamazdı.

    Yanıtla (14) (0)
  • erdogan şener / 15 Eylül 2024 07:58

    narin olayı insan olan herkesi derinden üzmüştür.olaya c. savcıları el koymuş olup hazırladıkları fezlekeyi ilgili mahkemeye gönderecekler.yüce TÜRK milleti adına karar veren hakimler de kanunauygun olarak ceza veya beraat vereceklerdir.yetkisi olmayan bir devlet görevlisi en agır cezayı alacaklar demesi mahkeme kararına gölge düşürecektir.

    Yanıtla (4) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 15 Eylül 2024 07:44

    GÜNAYDIN ülkede hak hukuk adalet bitince hertürlü kötü olaylar çoğaldı iktidarın adamıysan beraat veyakaçıp kurtuluyorsun veya çok azceza alıyorsun herhalde dünyada ilk küçük bir kız çocuğunun cinayeti 20 gündür çözülemedi çünkü istenmiyor halkımız bununla oyalanıyor bu biter yenisi çıkar ekonomiksıkıntıları unutturmak için her yol mubah EFENDİM

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 15 Eylül 2024 07:23

    Trafikte kırmızıda geçmek anomalidir ama 2 yaşındaki kızı istismar etmenin nesi anomali en kibar tabirle vicdansızlık ve merhametsizlik bu anomali değil bunun kurallara uymamakla ilgisi yok

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmet Zengin / 15 Eylül 2024 07:22

    AKP sözde DAVA partisiydi. 25 yılda iyi ve Ahlaklı İnsan yetiştirme için, güvenli ve huzurlu toplum inşa etmek için ne yaptı ? Koskoca HİÇ. Bu konularda hiç bir hazırlığı, politikası ve uygulaması olmadığı, Eğitim sisteminin içler acısı haliyle ortada değilmi ? Ortada bir "anomi" varsa bunun sorumluları Dava Dava deyip kendi çıkarları için davayı SATANLARDIR.

    Yanıtla (12) (1)
  • Özkan / 15 Eylül 2024 07:08

    Anomi toplumu mahvederken birilerinin birilerini zengin ediyor

    Yanıtla (6) (1)
  • Harun / 15 Eylül 2024 06:58

    Halit Kıvanç’ın hatıralarında aile yapısındaki bozulmalar ve dejenerasyon üzerinde aydınlarımız, gazetecilerimiz, bilim adamlarımız durma cesareti gösterimediler.Nobelli Fransız düşünür ve bilim adamı Dr Alexis Carrel’in ve daha pek çok Avrupalı düşünürün ailedeki bozulma ile ilgili feryatları artık dikkatle ele alınmalıdır.İslamın kadın erkek ilişkileri, ön yargısız , fikir ve bilim cesareti olan aydınlar ve bilim adamları tarafından değerlendirilmelidir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kuralcı Abi. / 15 Eylül 2024 06:57

    E.Durgheim’in düşüncelerinden yola çıktığımızda,kuralsızlığın en önemli sonuçlarından biri de; intihar.Ancak biz de intihar sayısı çok fazla değil.Baskın kültürümüz bunu engelliyor.Bizim toplumumuza özel bir anomi ve sonuçları çalışması,sandığımızdan daha çok bireyin “anomi”hastası olduğunu gösterebilir.Anomikler daha çok siyaset yoluyla devlet yönetimini ele geçirmiş gibi görünüyor.Zira ülkemizde siyaset en kolay ve en kârlı iş haline geldi.

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okurU / 15 Eylül 2024 06:46

    Toplumsal hayatın hemen her alanında ‘ADALET’ mefhumu, muktedirlerce katlediyorsa ve hakka-hakkaniyete uygun bir tek iş dahi yapılmıyorsa bunun sonucu ANOMİ olacaktır...

    Külfetin eşit oranda bölüşüldüğü, nimetlerin ise, emek ve alın teri nisbetinde paylaşıldığı bir toplumda yazı konu hususların esamesi kalır mı?

    Şu Mevlid Kandili gününde, bu milleti madden manen bitirenleri
    Allah’a şikayet ediyorum...

    Yanıtla (5) (0)
  • birol / 15 Eylül 2024 06:44

    Mala Zarar Verme, Hakaret Suçları, Basit Kasten Yaralama. Bu suçların cezası ertelenir. Avukatlar çok basit olaylara bile dava açıyorlar. Çünkü AAUT (Avukatlık Ücreti ) den ücret alabilmek için. Örneğin çok basit ' Hakaret ' sucu diyelim. ' Haksız Tahrık' de var. Ceza almayabilirsin de ceza alsan da çok az para cezası . AAUT miktarı (20 bin lira ) almış olduğun para cezasının (1500 Tl ) çok çok üzerine olduğu için Avukatlar her olaya dava açıyorlar. Yargıdaki dosyalarda birikiyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • haluk d / 15 Eylül 2024 01:16

    Taha bey bu daha iyi gunlerimiz iktidar degismesin bu gunleride mumla arar hale gelecegiz birde BRICS 'e uye olalim siz bir daha gorun. Bu bilgileri kosenizde yazamayacaginiz zamanlarda gelecek.

    Yanıtla (39) (2)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:32

    Yazar da bu ateşe geçmişte çok odun atmıştı, şimdi “…ama ilk on yıl” diyor. Ünlü Truva efsanesinde de Hileli Atı şehrin içine alıp, Truva’ nın yıkımına sebep olanlar da muhtemelen kendilerini “ …ama dev at maketi çok güzeldi, biz hediye sandık” veya ağzındaki peyniri kaptıran aptal karga da “ ama tilki sesin güzel dedi” diye savunurdu yaptıklarını. Sonuç Truva yıkıldı, peynir gitti. Dün size yapılan uyarıları bu gün bize anlatmayın artık!

    Yanıtla (14) (1)
  • Etem / 15 Eylül 2024 00:52

    Çürüme toplumun tarafına yayılmış durumda. Bunu unutturmak, hedef şaşırtmak için de paralı trollere 100 yıl öncesini karalama, değersizleştirme görevi verilmiş.

    Yanıtla (44) (5)
  • Ekim / 15 Eylül 2024 01:22

    Kemalizmi tartistirmama tartisani suçlama susturma görevi verilmiş paralı troller ne çok ..kaç para veriyorlar onu da yazsana...yüz sene önce tartışılmaz diye kanun mu var..niye tartismiyorsunuz ..bilgin varsa savun..utanacak bir durum savunamayacagin konular mi var yoksa..insanları itham ederek niyet okuyan düşünce polisligi yapan diktatör kafa bombostur...

    Yanıtla (10) (57)
  • KuzeyG. / 15 Eylül 2024 02:12

    Sn Ekim,
    -Para, güç, muktedirlik nerdeyse troller oraya toplanır.
    -Eleştiriye her Atatürkçü açıktır. Hatta biz Atatürkçülerin bile yakın tarihi eleştirdiğimiz birçok hususlar vardır.
    -100 Yıldır devam eden iftiralar, hakaret ve saldırılar fikir değildir. Googlede bir çok site bunların en iğrençleriyle dolu. Fikir bazında tek bir eleştiri bile yapamıyorlar. Yapılabilir ama bu kesim kendini geliştirmeye hiç ama hiç uğraşmıyor. Salla gitsin mantığı hakim orada.

    Yanıtla (13) (2)
  • Etem / 15 Eylül 2024 03:10

    Şey gibi her yerden başka adlar altında çıkıp aynı şeyleri tekrarlıyorsun. Niye Atatürk dönemini tartışmıyoruz diye soruyor arkadaş. Atatürk cumhuriyet kurulduğundan beri hiç bu kadar tartışılmadı. Tatmin olmadıysan sor sorunu tartışalım..elini tutan mı var.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur / 15 Eylül 2024 06:16

    Savunulacak bir tarafınız yok. Eskide yanlışlar yapıldı diye şimdi yapılanları eskiye atıfla görmemek ve hatada ısrar etmek topluma daha büyük kötülük yapmaktır. Rakamlar ortada işte. Eskinin askeri vesayetinden bahsedilebilir. Ama tek kişi vesayeti değildi. Diktatörlük ise bu zamana daha yakın bir kavram.

    Yanıtla (12) (2)
  • Ahmet Zengin / 15 Eylül 2024 07:08

    100 yıl öncesini eleştirmekte hiç bir sorun yok.Ama aynı ve benzer yanlışları hiç bir ders almadan kat be kat fazlasını intikam duygusu ile yapan ve toplumu çürüten, devleti batıranların kötülüklerini meşrulaştırmak ve normalleştirmek için 100 yıl öncesini bahane etmek acizliktir.
    25 yıllık iktidarın ülkeyi getirdiği yeri bize anlat. Savunabiliyorsan savun da görelim

    Yanıtla (13) (0)
  • TEMEL1 / 15 Eylül 2024 02:19

    Etem kardeşim, ben trollere hiç kızmıyorum. Karşı tarafın elindeki malzeme bu kadar. İdare et.

    Yanıtla (6) (1)
  • KARADAM / 15 Eylül 2024 21:38

    Gerçek Akp.liler hiç bir platformda yoklar. Keşke olsalardı. Tartışırdık. Galiba okumuyor ve yazmıyorlar. Onlar adına medyanın tamamında sadece görevlendirilmişler ortada. Ama onlarda çokkk zayıf. Yukardan gelen üç beş cümlelik lafın içinde bocalayıp duruyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:10

    Dün Y. Oğur. Yakub Kadrinin roman kahramanı ağzından örnek vermişti.
    “Anadolu... Düşmana akıl öğreten müftülerin, düşmana yol gösteren köy ağalarının, her gelen gasıpla bir olup komşusunun malını talan eden kasaba eşrafının, asker kaçağını koynunda saklayan zinacı kadınların, frengiden burnu çökmüş sahte sofuların, cami avlusunda oğlan kovalayan softaların türediği yer burasıdır.”
    Roman kahramanı tam da bu günün mevcut zeminine örnek vermemiş mi?

    Yanıtla (11) (0)
  • Zeytin / 15 Eylül 2024 15:24

    Sen her zamanki gibi y.o yazısını anlamamissin..bu örneği niye yazdığını da..cehaletin çok derin .Sabahattin Ali'yi oku ..Anadolu halkının tek parti devrindeki sefaletini ezilmisligini anlatıyor..yöneticilerin adaletsizliğin soygununu zulmünü..

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:21

    Bunun paralı trollük ile olacağını sanmam, bu kadar akla zarar bir anlayış için içsel bir zemin, travmatik bir motivasyon gerekir. Evreni Atatürkçü sanatsan, kemalizm masallarıda anlatanlara kapılırsın.

    Yanıtla (0) (6)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:16

    “Anomi en vahim sorularımızdan biridir, maalesef pek farkında değiliz.” Çok önceden farkına varanlar oldu ama kulak asılmadı. Bu çağda, bu zihniyet ile bir yere varılamayacağı çok anlatıldı ama yerli aydın “efori” ile destek oldu; bu zevat neyin farkında olmuş ki bunun farkında olsun! Eskilerin tabiri ile “laf olsun, torba dolsun” kıvamının ötesine geçemedik.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 06:07

    Aydın insan önde görüneni değil arka plandaki gerçekleri görendir. Bizim yerli aydın dün “ilk on yıl” söylemlerine kapılıp, bu günün kapısını açar, sonra da açtığı kapıdan giren kötülüğü anlatır. Kurtulamadık şu taşralı zihniyetten.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okur can / 15 Eylül 2024 06:03

    Avrupanın en kötüsü olduk da dünyanın en kötü sü olmasak çok yazık

    Yanıtla (4) (0)
  • Fani / 15 Eylül 2024 06:01

    Ömrümüz kelebek misali geçiyor ve farkında olmadan. Toplumları yönetmenin basit kuralı işletiliyor, kişilerin hayatlarını idame ettirecek kadar gelirleri olur ise ve/veya verilirse, fasit daire içinde yaşarlar. İşin özü geçim derdine düşer ve hayattan bi haber yaşar. Koyun misali başındaki ne bakmaz o nereye giderse peşinden gider.

    Yanıtla (5) (0)
  • Muammer / 15 Eylül 2024 04:28

    Sorun direkt toplumun inanç yapısı ve bu yapıya uygun iktidar ile ilgilidir.
    Kemalist iktidar döneminde de kendilerini destekleyen toplum kesimleri gözetiliyordu, bu iktidar da aynı minvalde devam ediyor..

    Yanıtla (2) (6)
  • Murat / 15 Eylül 2024 04:24

    Bahtiyardır o kadın ki; kocasının diyanetine bakıp "ebedî arkadaşımı kaybetmeyeyim" diye takvaya girer.

    Veyl o erkeğe ki; sâliha kadınını ebedî kaybettirecek olan sefahete girer. Ne bedbahttır o kadın ki; müttaki kocasını taklid etmez, o mübarek ebedî arkadaşını kaybeder.

    Binler veyl o iki bedbaht zevc ve zevceye ki; birbirinin fıskını ve sefahetini taklid ediyorlar. Birbirine ateşe atılmasında yardım ediyorlar!(Lem'alar, Yirmi Dördüncü Lem'a)

    Yanıtla (2) (6)
  • Murat / 15 Eylül 2024 04:14

    1- Ailevi Saadet ve Muhabbet

    Kadın ve erkek ortasında gâyet esaslı ve şiddetli münasebet, muhabbet ve alâka; yalnız dünyevî hayatın ihtiyacından ileri gelmiyor.

    Evet bir kadın, kocasına yalnız hayat-ı dünyeviyeye mahsus bir refika-i hayat değildir. Belki hayat-ı ebediyede dahi bir refika-i hayattır.

    Yanıtla (1) (3)
  • YUNUS BeY / 15 Eylül 2024 04:11

    Sn Yazar, Siz bilirsiniz. Anayasa kararlarını yani hukuk tanımamanın cezası nedir. Hangi ceza maddesiyiyle muhatap olacakşlar. Bu konuya bir köşe yazısı hazırlarmısınız. Belki yanlış yolda olanlar cezasızlık diye bir şeyin olmadığını anlarlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Atıf / 15 Eylül 2024 03:42

    Söylenecek çok şey var ama bu ahlaksız dindarlık lafı herşeyi anlatıyor

    Yanıtla (5) (0)
  • Tavşan / 15 Eylül 2024 03:19

    İstanbul düşmek üzere.
    Papazlar meleklerin cinsiyetini tartışmaktadır.
    Ülkede anayasaya uyulmuyor dış dünyada yalnızlaşmış
    Yolsuzluk işsizlik zirve yapmış
    Yandaş konusu ne
    Atatürk şöyle yaptı.

    Yanıtla (9) (0)
  • Halil İbrahim Beyter / 15 Eylül 2024 03:14

    Hocam herkes her şeyin farkında iktidarıyla muhalefetiyle bürokratıyla toplumuyla Herkes bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diyor Buna medyada dahil tabi

    Yanıtla (7) (0)
  • Tavşan / 15 Eylül 2024 03:09

    Karar gazetesinde İsrail'e giden gemi haberi dün yayınlandı.
    Yandaşlar hiç eleştirdi mi.
    Hayır
    . Bize ahlak muhabbeti yapmaya devam ediyordı.

    Yanıtla (11) (0)
  • Tavşan / 15 Eylül 2024 03:08

    Türkiye yağmalanıyor.
    Denizler bile sahiplenilmiş.
    Plaja para vermeden girilemiyor.
    Ormanlar imara açılıyor.
    Devlete yandaş dolduruluyor.
    Yandaşları da Atatürk dönemi geyiği yapıyorlar

    Yanıtla (16) (1)
  • Serçe / 15 Eylül 2024 03:06

    Bilim olmadan ahlak olmuyor.
    Bilimsel ahlaka dayalı bir toplum kurmalıyız.
    Laiklik akıl Atatürkün kurduğu cumhuriyetin temel ilkeleri idi.
    Din toplumuna dönüştük
    Yazarın anlattığı Türkiye oluştu

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 03:00

    1925- 2024 arası travma yaşatılan, adaletin olmadığı, berbat eğitim ve propoganda dayatılan bir toplumda anomi ortaya çıkar.Eski-yeni lider masalcılığı ile hiçbir sorun da çözülmez.

    Yanıtla (2) (9)
  • Sahin / 15 Eylül 2024 02:52

    Hakim bey suçluyu hepimiz biliyoruz...

    Yanıtla (3) (0)
  • Abbas / 15 Eylül 2024 02:51

    Yakında başımıza taş yağar. Bela musibet ülkenin başına çöktü adeta. Bunlar gitmeden düzelmez . Düzelmiyor zaten.Narin cinayetinden nasıl İHL ye nasıl Kürt düşmanlığı na geçildi bilen varsa söylesin. Yalan olur olurda bu kadar olur. Herkes cinayet çözülsün derdinde birileri nasıl bölerim nasıl tahrik ederim derdin de. Gerçi artık takan da yok gibi.Konuşuyor işte.

    Yanıtla (4) (0)
  • İtirazım var / 15 Eylül 2024 02:31

    Dindar bir nesil yetiştirme projesini hayata geçiren AKP eğitim sistemini yıktı ve meydan sözde dinci şarlatanlara kaldı. Nur topu gibi dindar değilde kindar bir nesil sahibi olduk.

    Yanıtla (15) (0)
  • İtirazım var / 15 Eylül 2024 02:22

    Bilimsel bir araştırma der ki : Erken yaşta cinsel saldırıya maruz kalan çocukların bir çogu büyüdükçe aynı şeyleri başka çocuklaa yaparlar. Bir zamanlar bir kereden bir şey olmaz diyen aile bakanı torpil ile o makama geldiği için böyle bir araştırmadan haberi yoktur sanırım .

    Yanıtla (13) (0)
  • Barış / 15 Eylül 2024 02:21

    Türkiye’deki kanunlar gelişmiş ülkelerdeki olsa ve uygulansa, ülkenin yarısının cezaevinde olması gerekir, böyle olmadığı için eğitimli insanlar sadece ekonomik nedenlerle değil güvenlik gerekçesi ile yurtdışına göç ediyorlar.

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okunur / 15 Eylül 2024 02:14

    Aşırı kuralcılık da anomidir. Kendince anomiyi tetikler. Türkiye "düzey ve mertebe" olarak anomiyi çoktan geride bırakmış, suç eylemlerinden sorumlu tutulamaz cinnet halinde.

    Yanıtla (2) (0)
  • Zekeriya / 15 Eylül 2024 01:00

    Taha Bey'in yazisinda bahsettigi olgu, ülke icin bir sorun mudur? Evet, sorundur ama kesinlikle en büyük sorun degildir. TC'deki en büyük sorun sayilarini, kim olduklarini, kriminal gecmislerini, neden TC'ye geldiklerini bilmedigimiz, cogunlugu Arap, Afgan, Paki, Orta Asyali ve Afrikali olan kacaklar ve siginmacilardir. Vatandaslik satin alanlarla birlikte ülkeye son 10 yilda 13-14 milyon insan girdive bu isin geri dönüsü yok. 2050'lerde Türkler Anadolu'da ilk defa azinlik olacak. Ama AKP mutlu.

    Yanıtla (21) (5)
  • ZEKİ / 15 Eylül 2024 01:52

    Verdiğiniz 2054 tarihi çocuklarımızın gençliklerine veya orta yaşlarına denk geliyor. Bir vatan sessizce gidiyor. Uyan Atatürk.

    Yanıtla (7) (0)
  • SG / 15 Eylül 2024 01:52

    İmam, Sürtükler gevşekler vaysaklar,tezekler cibinliyetsizler derse Cemaatta bir birlerine demedigini bırakmaz.olsada oldu olmasada oldu.

    Yanıtla (5) (0)
  • natali / 15 Eylül 2024 00:21

    devamlı "aile değerlerinden" bahsediyorlar ama aile denilen yapı aslında insanların özgürlüğünü elinden alan bir nevi hapishane dolayısıyla aile denen yapı bu bicimde devam edemez

    Yanıtla (11) (1)
  • Baha21 / 15 Eylül 2024 01:42

    Aile birliği, muhtaçlık üzerine devam ederse ezilmiş kişiliksiz fertler oluşur. 22 Yıl boşa gitti. İleriye gitmemiz gerekirken ekonomik çöküş yaşadık. Üstümüze iç, dış ve yap işlet borçları yığıldı. Ev, araba alınamaz hale geldi. Et Peynir evlere girmez oldu. Kiralar patladı. İş ekmek yok. Gençlerimiz ekonomik bağımsızlık yerine, ana baba harçlığına muhtaç kalmamalıydı. Yazık ettiler ülkeme.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hasan Erzincan / 15 Eylül 2024 01:38

    60 yaşın üzerindeyim. Son 8-10 yıldır ülkede yaşamaktan çocuklarımın geleceğinden korkuyorum irkiliyorum. Paylaştığınız sayıları görünce dehşete kapıldım. Sert siyasi süreçleri çatışmaları gördüm ama bu denli anlamlandırmaktan zorlandığım olmadı. Sosyolojik bir tahlil yapabilmek için normal bir adacığın olması gerekiyor, yok ki; söz boşluğa dağılıp gidiyor. Yankı yok. Toplumsal vicdan çöküntüsü mü? Bilmiyorum!

    Yanıtla (6) (0)
  • SG / 15 Eylül 2024 01:32

    Yirmi iki yılın sonunda Hastahaneler,Hapishaneler, Cezaevleri ağzına KADAR dolu.Toplum ruhen bedenen hasta(uyuşturucu, Antidepresan ilaçları) Cezaevleri çocuk mahkûmlar ile uğraşmakta.Bankalara işçi esnaf vatandaş çiftçi borçlu.Sonuc Enflasyon bütün kötülüklerin anası Süleyman Demirel'in sözü

    Yanıtla (9) (1)
  • Ünal Elkilic / 15 Eylül 2024 01:31

    Tarih sizi, gunluk gazetede köşe yazari nasil olur diye örnek gosterecektir..her yazinizdan çoksey ogreniyorum ve guncel konulara paralelliğine hayran kaliyorum..cok tesekkur ederim her yazinizda emek hissediliyor..

    Yanıtla (3) (2)
  • Musto / 15 Eylül 2024 01:28

    Ülkenin bozuk düzeni AKP ile tamamen rayından çıktı.. Bir kereden bir şey olmaz. Okullar'a Yurtlara emanet edilen onları korumakla yükümlü olan bir bakan bunu söylüyor.Siyasetçi mal bildiriminde bulunsun yasası çıkarmaya Kalkan Başbakan darbe ile indirildi görevinden alındı. Bu ülkede hırsızlık kamu malını soymak neredeyse yasal hale geldi. çalıyorlar ama çalışıyorlar diyen bir halk oy veriyor..Meşrebine uygun kişileri iktidar olarak seçiyor..Uyuşturucu artık ilkokullara kadar indi...

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru - ... / 15 Eylül 2024 01:12

    bir de işin kötüsü bütün bu olanlar bilerek, isteyerek ve inadına yapılıyor, dindar ve milliyetçi olduklarını iddia edenler tarafından, memleketle ne alıp veremedikleri varsa...

    Yanıtla (28) (3)
  • Okuyucu / 15 Eylül 2024 01:06

    Kural tanımazlık gerçekten çok vahim bir hâl aldı. Toplumun kolon ve kirişleri çatırdıyor resmen. Nadir adli vakaları medyadan görüyoruz ama ya adli olmayan hergun içinde boğuştuğumuz olaylar. Trafik kural tanimazlığı mesela.

    Yanıtla (14) (1)
  • Ahmet Zengin / 15 Eylül 2024 00:57

    George Orwell "Aslında hiçbir şey yasa dışı değildi, çünkü artık yasa diye bir şey yoktu" demişti .Şimdi artık Ahlaksızlık diye birşey de çünkü artık ahlak diye bir şey de yok. Toplumu ve yeni nesin bu hale gelmesinde başta siyasetçiler, sözde din adamları, dünyevileşen cemaatler,aydın geçinen yanaşmayan ve bireysel olarak hepimiz suçluyuz.

    Yanıtla (30) (2)
  • İstanbullu bir okur / 15 Eylül 2024 00:47

    Evet;bu veriler o kadar korkunç,ki ;"nereye gidiyoruz"u aslında toplumun çok,ama pek çok ekserisinin sorması gerekiyor.Biraz düşünen her insanın rahatlıkla görebileceği şekilde,suç üreten bir toplum haline gidiyor degil,bence tam içindeyiz.Durumumuz çok acı ve vahim.Çare;çare ise elbette tek yönlü degil,çok yönlü.Ama buna öncülük etmesi gerekende,elbette ülkeyi yönetenler olması gerekir.Bilim ve politika bu konuya ortak olmalıdır.Ama hükümet,bence halen ortamı germekle meşgul gibi görüyorum.Sygl

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okuru / 15 Eylül 2024 00:44

    Normalde bu işin bu kadar uzamamasi gerekirdi. Normal olmayan bir şeyler var sanki! Sınırsız gücü elinde bulunduran siyasal iktidar ne yapmak istiyor? Bundan daha güçlü nasıl olunur ki? Bir kişinin ağzından çıkan her söz anayasadan da üstün!

    Yanıtla (18) (1)
  • Okur / 15 Eylül 2024 00:43

    Hukuk iktidar sopası hukukçu memur olursa

    Yanıtla (23) (1)
  • Karar Okuru / 15 Eylül 2024 00:39

    Devletteki anomi (Aym ve Aihm'i bile tanımazlık) toplumdaki anomiden daha büyük. Balık baştan kokar.

    Yanıtla (30) (1)
  • Ali Rıza / 15 Eylül 2024 00:38

    Kim yönetiyor ülkeyi Taha bey; bir tebessüm bir tatlı dil, bir sevgi kelimesi duydunuz mu?. Bir şefkat eli bir güler yüz gördünüz mü?. Milleti aşağılama, hakaret etme, kem söz söyleme ( zillet , cibilliyetsiz vs.) bir şirketi dahi yönetene yakışır mı?. Gençler çocuklar bu duydukları lafları normal sanıyor, “koskoca filan diyor işte” diyor!. Bir kürsü için bunlar yapılır mı, millet bölünür mü?. Yazık oluyor bu güzel insanlara bu güzel ülkeye!. Aklını başına devşirmesi lazım,yoksa çok olacak çok!

    Yanıtla (32) (3)
  • emekli müfettiş / 15 Eylül 2024 00:37

    "...Fakat iktidar toplumu kutuplaştırarak, yandaşlarını kayırarak, kurumları zayıflatarak, adalete güveni sarsarak toplumda “norm” kültürünün aşınmasına katkıda bulunuyor..." Sorunu çözecekler sorunun kaynağı olmuştur. Ne diyelim. Vay başımıza gelenler diye feryat edelim. Emeğiniz var olsun. Allah ıslah etsin. Hoşça kalınız.

    Yanıtla (28) (1)
  • OKUR / 15 Eylül 2024 00:27

    Toplumda yeni norm çoktan oluştu; Kötülük normalleşti.

    Yanıtla (21) (1)